בלוג

איך מדביקים טפט מדבקה

הדבקת מדבקות על קיר – הכנות.

את התוצאות הטובות ביותר תקבלו כאשר תדביקו את המדבקות על קיר חלק ונקי עם שכבת צבע חדשה ויציבה. מדבקות קיר לסלון לא כדאי להדביק על משטחים עם טקסטורה גסה או משטחים מחוספסים. כך למשל, ניתן להדביק מדבקות על קירות גבס, קירות בטון, קירות עץ חלקים, אריחי קרמיקה. להלן כמה טיפים שכדאי לזכור וליישם לפני שמצבעים הדבקת מדבקות קיר:

  • הדבקה לקיר חלק – טפטים מתקינים רק על קיר חלק. אם הקיר שעליו אתם רוצים להדביק את הטפט הוא בעל טקסטורה מיוחדת, צבוע בשליכט מינרלי או מחוספס – לא תוכלו להדביק עליו את הטפט לפני שתחליקו אותו.
  • תיקון סדקים – חשוב לתקן את כל הסדקים, השקעים והרטיבות (במידה וקיימת) בקיר, לפני הדבקת הטפט. קיר פגום, מלבד העובדה שיוביל להתקנה לא טובה של הטפט, יבלוט גם מעבר לשכבת הטפט. 
  • הדבקה על קיר גבס – אם הקיר שלכם עשוי פלטות גבס – כדאי שתצבעו אותו בשכבת צבע נוספת לפני הדבקת הטפט.
  • חומר מקשר – לפני הדבקת הטפט, חשוב שתבדקו האם הקיר שלכם צבוע בחומר מקשר (בונדרול או פריימר). הצבע המקשר, מקשר בעצם בין הצבע לשפכטל שעל הקיר ובכך מחזק את הצבע לקיר. בכל הנוגע לטפטים – הצבע המקשר יבטיח שהטפט לא יקלף את הקיר יחד איתו או ינשור עם הצבע לכשיתקלף.
  • גורמים מפריעים – את בתי המנורות והשקעים יש להסיר לפני הדבקה של טפט. לרוב, המתקין יבצע זאת בעצמו, אך כדאי לברר זאת איתו לפני ההתקנה.

איך מדביקים מדבקות קיר – מדריך

להלן מדריך קצר שיסביר לכם איך להדביק מדבקות קיר בצורה היעילה והאיכותית ביותר:

  • הידוק המדבקה – המדבקה עטופה משני הכיוונים בנייר מגן. מצד אחד שקוף ומצד שני נייר אטום. בעזרת חפץ שטוח כמו כרטיס או סרגל (פלסטיק), עברו על כל חלקי המדבקה והדקו אותה היטב אל הנייר.
  • קילוף שכבת המגן האטומה – קלפו לאט ובזהירות את הנייר האטום. שימו לב לפרטים הקטנים של המדבקה דרך הנייר השקוף. המדבקה עלולה להידבק אל הנייר הלבן, דבר זה עלול לפגום בצורת המדבקה. אם דבר זה קורה, הדביקו את המדבקה בחזרה אל הנייר השקוף בעזרת הנייר הלבן, גללו קצת אחורה והדקו את החלק שיצא בחזרה אל מקומו. שימוש בגלילה חוזרת של הנייר הלבן אמור להחזיר את המדבקה בצורה מדויקת למקומה.
  • הדבקה לקיר – כאשר כל הנייר הלבן מופרד מהמדבקה ונשארתם עם החלק השקוף בלבד, הצמידו את הדופן העליונה של המדבקה אל הקיר בצורה ישרה ככל הניתן על מנת למנוע היווצרות בועות. וכך, באיטיות התקדמו עם גוף המדבקה כלפי מטה עד שתגיעו אל סופה.
  • הצמדה לקיר – הדקו את כל המדבקה על הקיר בעזרת כרטיס. במידה ונוצרו בועות, נסו לגלול אותן הצידה בעזרת הכרטיס.
  • בשלב הזה קחו את הזמן והדקו את המדבקה אל הקיר בצורה מיטבית כלל הניתן. ככל שהמדבקה תהיה הדוקה יותר כך הסיכויים לטעויות יורדים.
  • קילוף השכבה השקופה – קלפו בזהירות את הנייר השקוף. כפי שביצעתם מוקדם יותר עם הנייר הלבן, כאן אותו עיקרון חוזר. בצורה איטית אך בטוחה, קלפו את הנייר השקוף. במידה ואתם רואים שחלק מהמדבקה מתקלף ביחד עם הנייר השקוף, עשו כפי שעשיתם עם הנייר הלבן, גללו מעט אחורה, בעזרת היד הצמידו את החלק הבעייתי אל הקיר והמשיכו בזהירות עד לתוצאה מושלמת.

מדבקות קיר – סטיקאיט

אנו בסטודיו סטיקאיט, מתמחים בעיצוב ואספקת טפטים ומדבקות, לעיצוב משטחים שונים כמו חלונות זכוכית, דלתות בית, אריחים או קירות הבית. אצלנו תוכלו להנות ממגוון רחב של מדבקות בעצובים שונים, שיוכלו להוסיף סטייל ולשדרג את נראות הבית.

לכל שאלה מוזמנים ליצור אתנו קשר:

מייל – info@stickit2wall.co.il

טלפון – 03-6700640